tisdag 1 januari 2013

Att skiljas från något man gillar....

Jag är uppvuxen i ett hem där man inte kastar något, kan liksom vara bra att ha! Känns detta igen?
Jag har också som vuxen sparat saker och på något sjukt sätt blivit lite ledsen om jag "måstat" kasta något, det har alltid varit enklare att ge bort, då kommer det ju kanske till användning.
Den underbara mannen frågade mig ofta vad jag skulle ha sakerna till som stod på vinden i kartonger, jo, jag skulle minsann gå upp och hämta saker om jag behövde just den grejen. Men faktum var ju såklart att jag inte hade en aning om vad som låg i dessa kartonger utan jag köpte glatt nya saker när jag behövde.
Men jag fick ett litet genombrott i mitt sparande när vi skulle flytta från vår villa hit till vårt nybyggda hus, ca hälften så stort som villan. What to do då liksom?
Vi slängde och gav bort halva hemmet och faktiskt kändes det befriande och lätt inombords och många av sakerna visste jag inte ens varför jag bestämt skulle ha sparat...
Nåväl, ibland numer får jag enorm renslust och då åker det ut ett par sopsäckar, den underbara mannen blir glad och jag blir lättad, Win Win!

Däremot är jag dålig på att sälja saker, enklare att slänga än att annonsera, pruta, packa och skicka...

Varför kom jag på det här nu då, jo, jag bytte täcke på Qråkan i dag och konstaterade att han faktiskt vuxit ur alla 145 täcken, givetvis finns det en stadig garderob med 155 till honom, men jag har nog 30 st täcken 145 som inte kommer att komma till användning och kanske är det dags att släppa dessa till någon som behöver, varför ska de ligga här och ta plats, för det tar en jäääkla massa plats!
Jag ska ta mig i kragen, sparka mig själv i röven, fota och prissätta och sätta ut annonser, vem vet kanske jag får loss ett kapital så jag kan ta den underbara mannen på bio och en bit mat :)

2 kommentarer:

  1. Min nya Fuxfia visade sig (trots att hon bara är en liten plutt på 157cm) ha storlek 145cm... Så här finns intresse!
    Lite ruttet när jag precis sålt av rätt många 145 täcken.

    SvaraRadera
  2. Asch va tokigt för dig! Bara att komma och rota, du hittar ju hit;-)

    SvaraRadera