fredag 4 januari 2013

skadad häst...

Även denna dag bjöd på ett hovslagarbesök, nu var det Hobbe, Luxor och Skrutt som blev fina om fötterna, snösulor och fräscha broddar känns lite viktigt nu :) Hobbe "stackarn" var ju den pålle som lyckats trilla över i fel hage på julafton. Oturligt nog hade han i den vevan snubblat över sig själv eller något liknande så han blev svullen i ett baken och det har inte gett med sig utan tvärtom blivit värre nu i helgen, så igår kom veterinären ut och slog en plåt.
Det visade sig då att han slagit loss en flisa på griffelbensspetsen och nu ska han äta Metacam tio dagar och vi ska hålla tummarna i tio dagar. Förhoppningsvis blir han OK med bara en missprydande knöl kvar och i värsta fall måste man gå in och plocka bort flisan.
Det är dock en tämligen god prognos på en sådan operation när det är den nedre delen av griffelbenet som blivit skadad, men som sagt hoppas vi att det går vägen utan.
Här hade jag tänkt lägga ut en fin bild på Hobbe men programmet vägrar... kommer idolbild senare :)

Idag fick jag också tummen ur och började min igångsättning av Qråkan, jag har en helt orörd plats på ridbanan där jag longerade några varv, mest så han ska få tro att han får en liten uppgift.
Han är otroligt söt när han står som en staty i stallgången när jag sätter på honom utrustningen, öronen är så spetsade att dom nästan går ihop, han verkligen gillar att få göra något.
Det kanske inte är bästa underlaget att vara ute med en ungis nu men jag ska bara smågreja lite så han får komma ut och göra något fyra, fem dagar i veckan.
Jag måste nog vänta med uppsittning om jag vill ha ridbyxor på mig för denna höst utan ridning och allt gott jag stoppat i mig har satt sina spår i garderoben, kläderna verkar ha krymt...

Händer detta fenomen endast i min garderob?

2 kommentarer:

  1. Dottern har också BLOGGER och har inte kunnat ladda upp bilder de senaste två dagarna :(
    Ska hjälpa till att hålla tummmarna för god läkning :)

    SvaraRadera