tisdag 22 januari 2013

dåligt humör och äcklig mat....

Något jag reflekterat över är att folk har så olika matvanor och det jag kan avundas många människor är deras kreativitet och lust när de lagar sin mat.

Här har vi en "stående" meny månad efter månad med några favoriter varje vecka, jag klagar inte alls och kan äta samma sorts mat utan problem två dagar efter. Vi (ja, ja! den underbara mannen) lagar ofta stora mängder så han slipper laga mat varje kväll och det blir än mer rester nu när dottern flyttat hemifrån.
Eftersom jag äter lagad mat både till frukost, lunch och middag är det ju toppen att ha mycket så jag bara behöver värma maten.
Finns det inga rester är jag såld på äggröra med någon ost, svamp eller grönsak i mums.

Något jag alltid varit mindre förtjust i är potatis (vilket jag slipper i min diet, YEY) rotmos, strömming och kött med hinnor och slemklumpar på, typ lägg.
Annars är jag nog ganska bra på att äta allt, blev uppfostrad att alltid äta en del av maten av mamma medan pappa tyckte man åt upp allt som fanns på tallriken, vilket resulterade i att jag blev en mästare på att trycka upp äcklig mat i kinderna, "bli" akut bajsnödig och då kunna spotta ut. Det som inte fick plats i kinderna mosade jag in under tallriken, spilla kan ju alla göra... *vissel*

Innan jag började min LCHV diet åt jag mackor till frukost, sen var jag vrålhungrig långt innan lunch, åt massor till lunch och återigen vrålhungrig innan middagstid, dessvärre följde mitt humör med i svängarna och jag blev skitsur om jag inte fick mat direkt när jag ville...
Det blev stor skillnad med byte av diet och än mer skillnad när jag började äta mitt underbara kosttillskott förra året. Då balanserades nog mitt blodsocker bättre och jag blir aldrig så där vrålhungrig längre och humöret är faktiskt nästan på topp hela tiden, så skönt!

En bra insperationskälla har faktiskt blivit facebook, det är många som frestas med tallrikar av goda fint upplagda måltider, synd bara att det sällan följer med en inbjudan till bilden....

Denna bild tycker jag är rolig och jag känner några som är antifacebook fortfarande, märkligt va?! ;-)

Undrar om ickefacebookare förstår det roliga med denna bild?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar