fredag 11 januari 2013

jag, på låtsasdoktor?

Min inplanerade igångsättning av både mig och Qråkan får visst vänta lite, lyckades dra upp ryggen igen igår när jag skulle tömma dyngkärran. Great!!
Funderar på om jag ska vara en på låtsasdoktor och ordinera mig en voltarenkur på en vecka eller om jag ska gå till en naprapat/kiropraktor för att se efter VAD som faktiskt är felet.


I går kväll ordinerade jag mig ett glas merlot och minsann kändes det inte lite bättre då? effekten hade inte så lång verkan dock, för idag molar det i ryggslutet ändå :(
I dag är det Fredag igen, säger jag för jag trodde det var Fredag igår ända tills långt in på eftermiddagen. Hoppas på något smarrigt att äta, sjunka ner i soffan och slötitta på The 4400 som vi plöjer igenom, säsong efter säsong.
Den nya hästen Indira och hennes människor verkar ha boat in sig bra och är redan omtyckta av alla inblandade, Indira är en pratglad häst som längtansfullt gnäggar så fort jag visar mig utanför hagen i hopp om en extra tuss (varför inte en hel påse?) hö. Så söt.
Miljön här verkar passa hästarna bra för alla nya hästar boar in sig och är till synes nöjda och välmående väldigt snabbt, även de som innan blivit enormt stressade vid förändringar och flytt. Skönt tycker jag då jag gillar nöjda hästar och såklart nöjda mattar och hussar.

Fler nöjda hyresgäster sommartid!

Det beror nog dels på att det är nästan bara jag som hanterar dem, de går ute hela dagarna i hagar som erbjuder dem att ströva runt, busa, gnaga och klia sig på träd och vi har fasta rutiner och tider för allt. Dels också att stämningen i stallet är så bra, det är glada människor som gillar varandra då blir det bra vibrationer som jag är övertygad om att hästarna läser av.

Idag singlar snön ner igen, Kung Bore är frikostig och det gör inte mig ett smack, det är som det är tills den efterlängtade våren kommer. För det är väl inte bara jag som längtar efter detta?




2 kommentarer:

  1. Men, vad är det där för roliga fåglar?
    Ugglor?

    Jag förordar läkare (även om det är lättare sagt än gjort), sen naprapat eller massör.

    sv: ja, tack. Nu är hon iaf hemma igen =)

    SvaraRadera
  2. Det är svalungar, vi får alltid ett gäng kullar varje år. Garanterat flugfritt i stallet :)
    Naparapat uppsökt och ryggen är helt återställd, inte ont alls. Så skönt! ;-)
    Bra att vovven mår bra nu!! Verkligen.

    SvaraRadera