fredag 25 januari 2013

orättvist!

När man får använda hyveln eller annan lämplig borrtagningsmetod på kroppen hela tiden känns det "så där" att håret på huvudet inte följer samma växtperiod.

Visst det växer något men vintertid går det av, hela tiden och i år värre än någonsin :( En faktor kanske kan vara den missgynnsamma höst jag haft och sviter efter dessa två inlägg?
Längderna har gått helt av ca en decimeter och det är extra surt då jag försöker spara ut håret igen efter att det gick helt av för åtta år sen. Från att ha varit riktigt långt....
Dansar i hallen med dottern och det långa håret, vintern 94/95 så det hann växa och bli ännu längre innan katastrofen! 

Då hade jag visserligen plågat håret under en lång tid med blekning och slutligen ville jag permanenta lite snygga vågor men det blev så att allt mitt hår låg kvar i spolarna som en smetig gegga, surt!

Som sagt håller sig mitt hår straxt ovanför axlarna och har så gjort i åtta år.

Hårets längd 2006
Samma längd från sommar 2012
Nu har jag köpt någon specialspray och fick av dottern någon slags vårdande droppar och faktiskt har jag slutat vakna med ett ton hår på kudden. Specialschampo ihopblandat hos frisör såklart och inpackning efter varje tvätt, balsam rinner som av mitt hår och lämnar en märklig tuggummikänsla.
Längden för dagen är precis nedanför öronen på ena sidan och några cm längre på den andra, vi beslöt oss på salongen att rädda det som kunde räddas nu och sen jämna till det när det slutat gå av...
Tyvärr måste jag tvätta håret varannan dag (minst) för mitt tunna hår ser flottigt och skitigt ut redan dagen efter tvätt, det kan jag leva med här på gården men ska man åka iväg måste man ju i alla fall se fräsch ut!

Provade en period balsam-metoden vilket resulterade i att det såg ut som jag doppat skallen i en smörbytta, äckligt som fan, och trist och se solkig ut....
Andra tips för ett friskt och fräscht hår? Ja, tack!!

Här var det nog som längst och ser ni så glad jag var över det! :)

4 kommentarer:

  1. Har du provat torrschampo så du kan tvätta håret mer sällan när det passar? =) Kram på dig!
    "F.d fröken" Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det har jag inte, fungerar det för hår som blir strimmigt och flottigt?

      Radera
    2. Iaf flottigt. Det andra får du kolla med Linda =)

      Radera
  2. Aussies hårserie!

    Mitt hår är totalmisshandlat av diverse olika färger och annat skoj, får också tuggummihår av vanligt balsam men Aussies 3 minutes mirakel kur är GRYM!!

    SvaraRadera