torsdag 3 januari 2013

Dags för tulpaner

I morse var det lite extra mysigt att ligga kvar i sängen och snoosa något innan jag släppte ut hästarna, men så fort jag kommit upp och öppnar stalldörren och möts av hummande och gnäggande hästar är jag pigg som en lärka igen. Det är en riktigt mysig känsla när alla hästar är gladast i världen att se just mig :)
Snart kommer det en hovslagare för att verka fölisarna och sko Doris, då ska vi ha kaffekorg färdig så hovis blir glad. Min fölis har jag lyft benen på redan från början och hon är redan verkad flera gånger den andra fölisen vet jag inte hur mycket hon är "övad" men det går säkert bra, lite mutor och gull så löser vi nog det också. Jag har en bra hovslagare med tålamod och vett!
 
Tror nog att jag ska slänga ut julen idag, kanske köpa en bukett tulpaner också för att få till den där stämningen av att våren faktiskt kommer att komma även i år.
Har ett gäng täcken att fotografera också, rotade fram en hög med Amigo och Horseware vissa helt nya och några väl använda, men dessa täcken håller ju "hur länge som helst". När jag trodde jag hittat alla jag tänkt göra mig av med, hittade jag några till och i går kväll när det kom hit en kompis för att titta på täckena hittade jag visst två till.. Fy, tusan va man kan samla på sig. Några täcken åkte på provning och hoppas de inte kommer tillbaka!
Dessa två täcken(nedan på bild) är till salu och de är väl använda som synes, men det är bra kvalitet och håller för "tuffa tag" ;-)

1 kommentar:

  1. Du har inga i ponny´size 125 eller 115 ?? Amigo helst då eller andra horseware // Rosie

    SvaraRadera