söndag 13 januari 2013

Im on fire.

Man är väl inte sämre än man kan ändra sig? Söndagens planer blev inte helt genomförda eller, inte alls faktiskt.
Vi kollade upp bio tider och konstaterade att ingen bio av önskad smak fanns att se under eftermiddagen så den strök vi, plan för en god lång lunch på något trevligt ställe fanns kvar.
Vi började dagen med att färdigställa den sista thermobaren, så jag skulle slippa kånka hinkar till de hästarna, för vatten ska de ha även i hagen!
Sen blev det lite annat pyssel och vips så var klockan lunch, den underbara mannen föreslog att vi fräsa bort till den lokala pizzan och äta, då gick vi ju ut ändå :) Jag sneglade surt på honom och såg ner på min klädsel, stora solkiga kängor ett stycke röd skoteroverall storlek large och en stickad mössa med tofsar (och höstrån) på huvudet över mitt hår som inte sett en borste eller schampo sen sist... Eller inte va!, jag fixar lunch så går vi ut och äter middag istället blev dealen.
Väl nerkrupen i soffan för intag av lunch startade vi en ny tv-serie som vi såg några program av, det ena ledde till det andra så ett tu tre satt jag och slabbade med en stor kopp choklad med rom och massa sprutgrädde. Blev lite väl lat när jag satt där så middagen ute blev också inställd, däremot kom den underbara mannen på att vi kunde "gå ut" och göra något lite annat än vardagssysslor. Det var ju vindstilla så vi kunde väl fjutta på en av rishögarna som vi samlat ihop...

På med storoverallen igen och ut för vår kvalitetstid och det är faktiskt ganska rofyllt att så och titta på elden när den knastrar, flammar och sprätter iväg gnistor. Tror jag stor lite nära dock för det kändes som mina ögonbryn blev lite svedda, stort plus isf då behöver de inte noppas på ett tag, det är sååå tråkigt!
Bild från i höstas när jag eldade ris i en av hästhagarna, är lite pyromanisk när jag börjat elda för jag letar saker överallt som är brännbart och inte ska behållas...

Kvällen avslutades i soffan med en ungsbakad banan späckad med after eight, rinnhonung och en kula vaniljglass.
Livet på landet är inte så dumt ibland ändå. Men nästa helg ska jag smita, med eller utan underbar man! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar