tisdag 8 januari 2013

kallsvett och svordommar...

Fortfarande kan jag inte ladda upp bilder vilket är lite frustrerande då jag tycker att de piffar upp ett inlägg!
Tydligen har vi som använder oss av explorer problem, kanske ska lyda sonen och byta till chrome vilket tydligen ska vara myyycket bättre? Är det så?
Jag är ju en envis variant av människa som måste överbevisas eller luras att tro att ide´n är min för att göra större förändringar, nu är väl inte webläsarbyte en helt världslig grej, men tänk om jag måste börja tänka för att hitta saker... ;-)

Status på ryggen är nog lite bättre, tog mockningen själv igår och det gick bra sålänge jag undvek att röra eller vrida svanken alls. Råkade såklart röra den lite så en del kallsvett och svordommar blev det, men då jag är övertygad om att en "skada" läker bäst och blir hållbarast under rörelse, så ska den också läkas under rörelse!
Fick hjälp av sonen att göra iordning allt hö samt lunchfodra alla hästar vilket jag är enormt tacksam över, för att böja sig ner, packa och sen lyfta X antal påsat är en mördare för en ond rygg. Bad honom däremot att packa många lättare påsar trots att jag själv givetvis är så pass lat att jag gör färre tunga för att slippa gå flera gånger.... Men som jag skrev tidigare, envisa gamla vovvar kan man inte lära sitta med en fingerknäppning!
Sen hade jag sån tur att min fina vän Marie tyckte lite synd om mig så hon packade in sin massagebänk och kom över i gårkväll för att lindra upp ryggen lite, det var super för min ömma rygg och jag har sovit bättre och är faktiskt lite rakare i hållningen idag.
Ska nog ändå utnyttja ta hjälp av sonen såhär på sin sista jullovsdag för höet.
Jag stod och gjorde sonen sällskap när han packade påsar igår och vi pratade om både ditt och datt, eller egentligen mest om bilar, då han blir 18 snart är det mycket bilsnack här hemma. Emellanåt riktade jag min uppmärksamhet mot hästarnas hagar och småpratade lite med pållarna, eller småprata är nog helt fel ord för jag har ett eget tonfall och en egen röst jag använder i stallet med hästarna, den är ganska gäll, lite barnslig och med vissa hästar får den en brytning på någon lämplig dialekt och i många fall läspandes... Jag VEEET superbarnsligt men jag kan inte låta bli!
Igår gjorde jag i allafall en intressant upptäckt, när jag ropade namnet på en häst så lyfte just den hästen på huvudet tittade på mig för att sen sucka djupt och fortsätta äta sin lunch. Jag provade det några gånger och rätt häst reagerade, riktigt kul tyckte jag, ja, förutom att de suckade åt mig, jag störde väl deras matro eller så, för de måste väl uppskatta matmattes glada tillrop?!! :)

Just nu städar kung bore upp ute, det blir vitt igen på marken. Lite förrädiskt med alla isläckar som göms under, men jag tycker det är fint när det är vitt ute så jag är väl glad över nysnön ändå!

1 kommentar:

  1. Klart du inte ska använda explorer, det är väldigt dålig säkerhet och dålig användarbarhet. Själv föredrar jag Firefox och Opera (för jag är en nörd och använder flera), men Chrome är säkrare och bättre även det :)

    Hoppas ryggen kryar på sig!

    SvaraRadera