torsdag 24 januari 2013

mode på landet?

Det här med att klä sig i lantlig stil kan jag meddela att det finns lite olika sätt att se på.
Tittar man i modemagasin glider de lantligt klädda runt i urtjusiga kläder liknande detta...
Jag kan verkligen se mig själv hasa runt i dylikt här på gården, not!

Eller varför inte en stilren kavaj?

Den matchar iofs mina pådragsbyxor a´la militärfärger...
Nu tror ni säkert att jag går runt i mina tjusig ridkläder, för jag har ju ett stall?
Snygga ridbyxor och en pressad blus, ja tackar ja!
Nej, den bistra sanningen är att jag klär mig bekvämt och varmt i alla fall nu på vintern. Dessutom är det mest mjukisbrallor och bylsiga jackor som får agera stallkläder.
Här har vi ett par smakprov på min utsökta klädstil a´la anngelica.

Lysgul jacka stl L och en stickad mössa med röda tofsar på, med Qråkan förra vintern...
Här  välkomnar jag fölis, i tjocktröja mjukisbyxor istoppade i hello kittystrumpor samt ett par väl ingådda pissetofflor.

Min finoverall stl XL? Har en likadan fast röd som är mitt basplagg nu. Jag och min likasinnade granne tar ett glas bubbel i vintersolen.

Kan ni alla förstå nu att jag gillar att klä ut mig som civil ibland och smita ifrån gården?



























2 kommentarer:

  1. Vad roligt att se :). Ja snygg i stallkläder är man inte på vintern iaf! :p

    SvaraRadera
  2. Bylsigt och varmt ska det vara. Annars kan det kvitta.
    Och ja, jag kan förstå dig. :)

    SvaraRadera