tisdag 8 januari 2013

häng med en tur hos oss...

Förändringarnas tid är här, jag tuffade till mig och bytte program till chrome och jag överlevde. Var lite ängslig lat att behöva göra nya bokmärken för att enkelt hitta mina favoritsidor men jag kunde importera mina gamla och allt är frid och fröjd plus att jag nu kan ladda ner bilder! yey!
Medan sonen packade höpåsar roade jag mig med att fotografera lite och varför inte låta er hänga med på en liten rundtur..
Lilleman 

Zeta mumsar på sin lunch

Min fina Qråkan

Qråkan fick bakskor idag, tänker ju börja rida lite och denna halka kräver några broddar!!

Zaxon med munnen full...

Här har vi Doris

En av vattenkopparna inne med värmeslinga och doppvärmare i nippeln, fryser aldrig! Såå skönt.

Två av boxarna, vi har satt upp markduk över gallret mellan, för att fröken som bor i hörnet gillar inte när någon annan häst tittar på henne eller hennes mat :)

stallet sett från mitten åt ena hållet. 

och åt andra hållet.

Den här är bra att ha!

Mina bucklor och Blå-Bands rosetter. Zessans fölgrimma hänger som prydnad också :)

Sadlar och en spegel samt rosetter från min gamla häst Gazette och Razzia.

Några träns

Qråkans fina pannband.

och Qråkans "fingrimma"

Stallet utifrån, man kan välja att ha öppet fönster vilket hästarna uppskattar enormt!

Gödselplattan och min tvåhjuliga skitkärra.

Undangömt elagregat samt transformator till thermobar, grimmorna hänger också under "tak".

Här har vi Hobbe.

och hans kompis Luxor.

Min transport

Nya hästen Indira

Skrutt

Lillan

Del av gårdsplanen

Småtjejerna

Här "bor" småtjejerna

Min Zessa

Winnie

Tindra, den häst jag köpte som är allt annat än OK!

Mycket stallströ och en traktor går åt.

Stallkatten Drutten som du kan läsa mer om här.

En bröllpspresent som hänger med....

Sådärja, nu har ni sett allt utom vårat hus, foderkammare, täckesrum och inackorderingarnas egna sadelkammare. Det kommer säkert framöver.
Nöjd och glad att jag återigen kan pryda inläggen med bilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar