lördag 19 januari 2013

att roa sig på annans bekostnad!

Äntligen kan jag sjunka ner på stolen och tina upp ordentligt, dagen har varit riktigt kylig, men ack så vacker.
Det väcks en känsla i mitt bröst när jag tittar mot vintersolen som lyser på alla träd som är helt iskristalliserade, tror den kan liknas med lycka. Trots att jag älskar sommaren med sin grönska och värme, finns det nog knappast något mer magiskt än en vinterdag som denna idag.

Lånad vacker vinterbild

Har småpratat med några av mina härliga inackorderingar och kan som vanligt konstatera att jag har ett skönt gäng här och skulle inte vilja byta ut någon.
Qråkan har inte fått någon motion idag, men då han inte är igång direkt ändå så tar vi det när det är lite mildare temperatur. I och för sig så verkar hästarna inte bry sig ett dugg om kylan, tvärt om så har dom varit ystra och brallat runt i sina hagar.
Fick en liten uppvisning när Doris matte kom för att hämta henne i hagen för ridning, Doris och Zeta hade lekt runt massor innan men Doris var inte klar, vilket innebar att Doris matte blev lite motionerad när hon fick gå runt i hagen en bra stund tills Doris ansåg att leken var slut.
Trots att jag vet hur jäkla irriterad man blir när hästen inte vill bli fångad så är det ändå lite roande och se hästen fräsa runt, skitlycklig och liksom retas när hon låter sig "nästan" fångas...
Dessutom vet jag att Doris matte är ungefär lika intresserad av extra motion som jag, vilket gjorde situationen än mer skoj, ja, från min sida av fönstret då!

1 kommentar:

  1. Visst har dagen varit härlig! På min blogg hittar du bildbevis på vilken härlig dag vi haft:)

    SvaraRadera