torsdag 24 januari 2013

manual för nybörjare?

Sådärja! Nu har jag tagit en morgonrunda, hela den slinga jag och Gaby gick i Tisdags, känns bra!

Den övre bubblan stämmer ganska bra i alla fall :)

OK, jag tog bilen...
När jag ändå körde ner sonen (som har lyckas pajja kopplingsvajern på sin EPA för typ tredje gången i år..) till bussen, ville bilen knappt starta. Den används så sällan numer så jag tänkte att Bettan behövde en extra sväng och varför inte åka ett varv och mäta upp hur långt vi går?

I eftermiddag är det dags igen, och igår kom Lena över med ett par stavar till mig för extra hög förbränning.
Apropå förbränning och kalorier är jag usel på hur mycket man förbränner och hur mycket ditten och dutten innehåller, finns det någon enkel manual för nybörjare.
För mig räcker det nog att veta hur många glas vin jag kan ta utan att "förstöra" promenaden ;-)



2 kommentarer:

  1. Här kommer ytterligare lite tips från en Pw- o kcalräknar- fanatiker:
    Stavgång hastighet 8km/h 332kcal/30min
    1gl rödvin 108kcal
    1gl vitt 102kcal
    Jag googlade på stavgång o kollade lite filmer först. Tanken är att man ska låtsas att man åker skidor o riktigt skjuta ifrån med stavarna, inte bara fjutt-släpa som man ser en del göra. men allt är bättre än att ligga på soffan, brukar jag tänka på mina motvallsdagar!
    Ha kul! :) Fia

    SvaraRadera
  2. sv:Precis så är det nog med oss hästfolk.Men jag tänker inte göra som jag brukar denna gång utan tvinga mig själv att ta det lugnt.
    Jag blir tokstressad av att vara sjuk på det här sättet eftersom det är så mycket som halkar efter då.Jag gör ju inte många knop vanligtvis heller.Så det känner mer eller mindre som en katastrof när jag blir liggande som nu i lite drygt en vecka.
    samvetet lever rövare med mig.Knäppt egentligen för det är ju inte direkt så att det går nöd på varesig djuren eller någon annan här hemma.
    mvh/q

    SvaraRadera