torsdag 31 januari 2013

Det mänskliga (räv)spelet och äckliga människor!

Efter de senaste avsnitten av "farmen" häpnar jag över hur vuxna människor faktiskt beter sig mot varandra och dessutom gör det framför en kamera?
Det blir ju inte någon tävling om vem som kan leva bondelivet bäst utan tävlingen går ut på bästa rävspelsdeltagare, vänd kappan efter vinden, mobba så många du kan, idiotförklara resten, slå dig för bröstet och dra dig i hängslena...
Mycket ocharmigt och inte så bra TV!

Tyvärr är det ju inte bara på TV det finns rötägg.

Har väldigt svårt för människor som letar fel, förstör och göder sig på andras elände, pratandes bakom ryggar och försöker få andra att ogilla vissa?
Vad driver dem och vad exakt tror de att de ska/kan uppnå, det är för mig en gåta?!
Tur att det är mycket sällan jag stöter på människor av denna karaktär men det har hänt och jag vill verkligen slippa sådana i mitt umgänge.
Extra irriterad är jag just nu då det florerar en bild på FB med några glada killar som håller i ett avhugget kissekatthuvud, vad i helvete får folk att göra något liknande. Vill inte ens scrolla ner på min FB just nu för jag vill verkligen inte se denna bild igen. Fy faan, vilka äckel!



Nej, tummen upp för snälla, ärliga människor med hjärtat på rätta stället. Man behöver inte vara perfekt, men man ska inte vara dum....


2 kommentarer:

  1. Usch, har också sett den där bilden på FB och känner likt dig att jag inte ens fixar och se den utan har bara snabbt scrollat förbi den. Har därför förstått först nu att det är några svenskar (från V-härad!!???). Fan, stryk skulle de ha!

    SvaraRadera
  2. Jag har svårt för väldigt många tv-program, förstår inte riktigt vitsen, de är inte underhållande (inte på ett bra vis iallafall) och man lär sig inget trevligt, utan som du är inne på med Farmen så är det något otrevligt. Undrar vem dessa program vänder sig till egentligen?
    Iofs så läser och tittar jag inte på nyheter heller då jag har nästan samma inställning till nyheterna som tv-program i övrigt (att det är dystert, otrevligt och inte bidrar med något positivt i mitt liv), så jag kanske är (som vanligt) lite underlig...

    Eftersom jag är nog depressiv och butter av mig själv så behöver jag all inspiration det går och inte saker som drar ork och irritation.
    Går igen med hästeriet lite grand med. Jag har ju tappat vanan och lite ork/intresse/sug för att träna och det är lite tungt och omotiverat att jobba nya Fuxdamen varje dag även om det är kul när man väl sitter på hästryggen. Gäller att omge sig med positiva saker som inspirerar och ger energi och inte tvärtom är min tankegång.

    SvaraRadera