söndag 27 oktober 2013

Alla jublar!

Alla jublar inför denna natt när man får tillbaka en timma och visst är det nice, men jag kan(i detta fall VILL) inte ligga i sängen längre för det.

Hästarnas mat och sovklocka är ju inställd på att få gå ut och äta en viss tid så jag ställde klockan (som ställer om sig själv) tidigare än vanligt för att bara rucka på tiden lite granna.

Vet inte hur ni andra hästägare ser på detta när det blir omställningar men jag tycker att en timma är för lång tid att "bara" ändra bums, speciellt för morgonrutinen när hungriga hästmagen står där och väntar på frukost ;-)
För det är ju inte så att hästen uppskattar en sovmorgon att stå och "dra" sig i boxen utan mat direkt.....

Kommer att gå upp "tidigare" några dagar till och backa tiden varje dag tills jag är på min vanliga morgontid.


Min mage klagar inte heller på att få frukost som idag bestod av ett kokt ägg med lite kaviar på, mums! :)



Kommentera gärna i bloggen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar