tisdag 29 oktober 2013

Håll dig ur vägen, han är helt galen!

Eftersom Qråkan ska på kurs i helgen beslöt jag mig för att tvätta honom idag, både för att temperaturen tillät och för att jag har fullt med folk i stallet hela dagarna både Onsdag och Torsdag.

Som vanligt sköter han sig och jag får gnugga med svampen och spola honom högt och lågt, kan väl inte påstå dock att han ser helt nöjd ut hela tiden.
Har inte vant mig med att ha en telefon med fungerande kamera så jag glömmer att jag kan ta bilder hela tiden, men löddrig och fin var han!

För att torka honom tänkte jag gå en sväng, men direkt när jag kom ut genom stalldörren sprack den lyckliga, helt nybadade, jätteGLADA hästen rätt upp i luften. Kabrak!

Ändrad plan blev att han fick jogga och bralla på gårdplanen tills han blev nöjd, det gick INTE att "prata" med honom över huvud taget.

Då gick tankarna till vår Rottweiler Gazol som också blev sjövild när han var nybadad.
När han var klar var det bara att öppna ytterdörren och hålla sig ur vägen när han skakandes for rätt ut och skuttade, ålade sig på marken, gläfste och skakade sig...
Någon gång hann vi inte få ut honom och han körde samma runda inomhus och kutade in i vår dubbelsäng, upp i den, tvärvände och ner igen med sängkläder som halvblöta flög runt i hela sovrummet....
Kan säga att man inte blev speciellt glad samtidigt som det är svårt att hålla sig för garv när jycke hade sååå skoj.

Kan sakna våran pälsiga mupp ibland.......




Vår lilla prinshund<3

Kommentera gärna i bloggen :)




1 kommentar:

  1. Saknar min rottis också! Bergsgårdens LORD. De fastnar i <3 de små (vår vägde 52 kg) ;)

    SvaraRadera