lördag 12 oktober 2013

SATAN!

Sådärja, nu är sommaren över för alla hästar här på gården.

Sista hagen är nu stängd och all el är bortkopplad från sommarhagarna. Jag klantade mig och började mitt arbete med strömmen på, SATAN va obehagligt det är att få stötar.
Väljordad var jag också eftersom mina gummistövlar är trasiga och fötterna var ganska suktiga, jag studsade högt och skrek rätt ut så jag skrämde säkert grannar på flera mils avstånd.....


Den underbara mannen sitter i traktorn och sladdar sommarhagarna, slätt och fint inför nästa säsong!
Skön dag att pyssla runt ute.
Qråkan fick en skogstur på förmiddagen med Rappe och Therese och jag har snurrat Lillan några varv på ridbanan eftersom dottern är i Turkiet och Gaby annat för sig.

Nu ska jag göra mig vacker för en utekväll i Nyköping av alla ställen, vi ska inta en smarrig middag på Oliver Twist med de likasinnade grannarna =)

1 kommentar: