måndag 28 oktober 2013

Är det inte dags för mig nu??

Hoppsan ojsan så öppnade sig himlen och vips fick vi höst igen :)

Skönt då att förmiddagen bjöd på en solig ridtur i skogen med dottern, vi klampade över stock och sten upp och ner, stimulans för både kropp och knopp på våra fina Pälsklingar.
Qråkan skrittade på med bra påskjut och det gör matte nöjd då det är bra för honom!

Sen hjälpte jag dottern med ponnyn som idag skulle sittas på för första gången, det är ju en oinriden femåring som man såklart får lov att hantera som vilken oinriden unghäst som helst.
Duktiga lillkillen stod som ett ljus och dottern hängde och klängde upp och ner flera gånger innan hon satt upp på riktigt. Sen gick vi några steg "bara för att" och han var jätteduktig.
Nöjd dotter, nöjd ponny och nöjd mamma!

Efter det var det bara att locka in Qråkis från hagen igen då det återigen var dags för check och massage av Lollo, inga nyheter och inga märkvärdigheter.
Skönt att ha honom under kontroll och nu vet jag att han är juste inför helgens kurs :)

Blev sen en mysig fika med Lollo, dotter och syrran och det finns alltid massa kul saker att prata om och planera för!

Undrar om jag inte ska leta fram någon sorts ansiktsmask och lägga mig i ett bad, är det inte dags att lägga lite tid på mig nu...
Det är allt för sällan jag ger mig själv ordentlig "vård", hur är det med er andra?
Lägger ni lika mycket tid på er själva som på era djur?

Mitt badkar från ett annat tillfälle

Kommentera gärna i bloggen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar