tisdag 15 oktober 2013

De överlevde!

Nu har jag väl inte varit "Svensk" och tjatat skrivit om vädret på länge, är det dåligt väder ältar man ju det om och om igen.

Jag håller koll på vädersidorna och det verkar som att det ska komma en skvätt regn senare i veckan, några vidare minusgrader nattetid verkar det inte heller bli.
Mjuka ridvägar tackar vi för så länge det går!

Jag tackar också för att det inte regnar som förra hösten, ett tag funderade jag då på om hästarna skulle behöva simringar i svackan i hagen men såklart överlevde de.;-)
Det som är synd är att de trampar sönder så in i hoppsan, det är då man är glad att man har en häst som kommer när man ropar så man håller sig torr om fossingen, hehe....

Nåväl hur blött det än blir så är vi välsignade med sandmark och det blir aldrig sådan lera som fastnar och är svår att borsta bort, även fast man såklart helst vill plocka in en helt ren häst.
Men valet med naturhage har det som sitt pris och grusade små hagar är inte min melodi av hästhållning och handen på hjärtat så är det inte hästarna som "lider" av vätan, slabbet och i vissa fall då leran.
Hur lycklig ser inte en häst ut som just fått rulla sig grundligt i en jättelerig hage med stora sjok av lera hängande i manen, eller hur... Huuur lycklig som helst!
Då är det nog matten som ser "mindre nöjd ut" ;-)

Linda och Carina i ena vinterhagen på våran "röjardag". Träd att klia sig på och rötter att lyfta på fötterna över.

1 kommentar:

  1. Hästar är väl som barn, ju mer lera desto roligare har de! :)

    SvaraRadera