måndag 28 oktober 2013

En olycka kommer sällan ensam....

Nybadad och slät i ansiktet efter en ansiktsmask, men med ett rejält blått lår och en ömmande svullen underarm, livet på landet är inte alltid en glimrande idyll!


Låret fixade jag redan igår när jag skulle fylla på spån i lösdriften, jag lyfter upp en spånbal och slänger ner den i skottkärran, när den landar välter kärran med en kant på mitt lår med full kraft och tyngd.
Funderade på att ta ett kort och visa men ett blåmärke (det är lila) på ett blekt fluffigt lår är inget för era ögon, tro mig!;-)

Armen däremot lyckades jag med ikväll när jag skulle ta in hästarna.

Jag har precis satt på Qråkan sin grimma och räckt över grimskaftet till den underbara mannen som hjälper mig när jag gör en fotförflyttning och ska ta Lilleman, vips halkar jag i leran och båda fötterna bara försvinner.
Jag landar med hela min kroppsvikt på armen på en liten jävla stubbe och ligger med röven i geggan och ser en hästrumpa ovanför mig åt ena hållet och en nyfiken hästnäsa åt andra.
Kravlar mig upp klart irriterad och med både skadad stolthet och arm:(

Nu är underarmen svullen och börjat få lite gula och blåa nyanser, tur att det inte blev värre!!



1 kommentar:

  1. Sorry men måste småle lite...;) Gör ont som f-n att få skottkärran på låret. Haft samma tur..:) Men vilken tur att det var lera och inte var is, då kanske svansen gått av! ;)

    SvaraRadera