måndag 7 oktober 2013

Skit och pannkaka!

Att det är skillnad på skit och pannkaka vet väl varenda kotte och det finns många exempel att statuera, här är ett!

Täcken... visst är det kul att köpa täcken, av någon underlig anledning har de flesta hästägare mer täcken till hästen är kläder till sig själva=)


Däremot är kvalitén så himla olika och det finns hur mycket skittäcken som helst oavsett hur snygga de än är.
Jag har som de flesta andra gått igenom de flesta märken från billig till dyr och jag upprepar mig nu men, det är skillnad på skit och pannkaka!

Märkte det återigen när jag la på Qråkan ett av de skittäcken som låg kvar på min hylla då jag ville se om hagkompisarna var på marodörhumör så här efter sommaren, efter en knapp vecka har Qråkis tendens till skav på både bog och höfter. 
Kan säga att täcket åkte av med en jäkla fart, det är nämligen så att om din häst får skav är det för att täcket inte passar i formen eller storlek, det GÅR inte att lösa med bogskydd, undertäcken el dyl.
Om du har en trång sko sitter den väl inte bättre om du tar på en strumpa till?

Nu har har sitt horsewaretäcke på och jag ska göra en "note to self" lägg inte på honom något annat, punkt!

Qråkan i sitt skittäcke! (fult är det också ;-))

Bra täcke, enligt mig!
Bra täcke, annan modell...


1 kommentar:

  1. Jag köpte mitt första horsewaretäcke för ca 10-11 år sen, när jag hade Dollar och har varit såld på horsewares passform sen dess! Emellanåt har jag köpt andra märken (tex till växande unghäst), men väljer hälst
    horseware.

    SvaraRadera