onsdag 16 oktober 2013

Redan på Fredag....

Men va fan, jag är inte beredd, inte redan....

Det verkar som att det ska snöa på Fredag!
Såklart kommer det ju inte att ligga kvar men ändåååå, för min del får gärna minusgraderna och snön hålla sig härifrån till Lucia typ.

Jag har ju planerat Qråkans vila i vinter efter hur jag tror vädret tänker vara. Vanligtvis är December helt ok att rida i så jag rider nog till efter mellandagarna då det också finns massa kul sällskap att rida dagtid med.

Qråkan och jag i snön Mars 2013

Sen får han stå hela Januari och i Februari kanske jag börjar rida i slutet, för att sen i Mars komma i träning helt.

Detta känns viktigt för jag tror varje tränande individ behöver sin planerade paus innan man får en hälta eller överansträngning.
Varför han får vila så länge är såklart på grund av hans ålder, han är bara fyra år.
En vuxen häst hade jag pausat tre veckor, då jag hört att det tar ca tre veckor för kroppen att självläka mindre ansträngningar om det nu skulle finnas ;-)

Mitt stora problem blir i vinter vad jag själv ska roa mig med för att inte bredda röven så den inte kommer ner i ridbyxorna när det är dags igen....

Jag har ju ett mål sen med vårens träningar och tävlingar och jag är väldigt taggad och målmedveten nu:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar