torsdag 17 oktober 2013

Lärt mig en läxa!

Att mitt hästköp blev mindre lyckat har nog inte undgått någon nu läs här och jag kan tala om att vid nästa köp kommer jag agera annorlunda, sanna mina ord!

Det är en sak om jag köper något väldigt ungt men om jag som i Tindras fall köper en häst jag avser att rida/ träna och tävla på ska jag för det första provrida flera gånger, jag ska ta med mig någon av mina kunniga vet/ massör/ kiropraktorvänner.
(Faktum är att jag har så många som sagt att de absolut vill följa med om jag ska köpa häst igen att jag nog fick chartra en buss om alla ska med, haha... Underbart när folk bryr sig och är villiga att ställa upp!! )

Jag ska såklart besikta den på en klinik, jag ska vara med och begära röntgen (om den kostar över en viss summa), jag ska kräva att se alla veterinära papper som finns oavsett om den bara har haft ett hårstrå som legat fel.

Vidare ska jag ta ett blodprov, det finns en stor misstanke om att Tindra haft otillåtna medel i kroppen både när jag provred och när hon "gick igenom" besiktningen.

Det är en stor läxa jag ska ta med mig!!!


2 kommentarer:

  1. Bra där!! Självklart ska du ta med dig ett par kunniga människor som kan vara extra ögon och öron, gärna samma personer alla ggr. I dagens penningkåta samhälle ska man nog begära blodprov på en häst när den ska besiktigas. Folk verkar kunna vara beredda att göra vad som helst för att få tjäna en extra hacka!! Även om det innebär onödigt lidande för hästen! Synd bara att man måste lära sig den hårda vägen...

    SvaraRadera
  2. Man lär sig nya saker var dag! Trist bara när det är på annans eller ett djurs bekostnad.

    SvaraRadera