lördag 19 oktober 2013

Vem är skyldig??

De där fingrarna lever ett eget liv ibland tror jag, jag kan inte säga att jag har full koll på vad de tar sig för.

För exempel igår, jag sitter vid datorn och tittar på ponnybilder, helt utan att jag tänker på det hittar vänsterhanden någon liiiten skorpa på hakan.
Vad händer.?? Jo, pekfingret spänner sig i en vinkel med nageln mot skorpan och "krafs", så är skorpan ett minne blott.
Såklart satt den skorpan precis ovanför en ven typ då det naturligtvis började blöda massor, DÅ vaknade jag till och torkade med ovansidan av handen för att märka att operation "reptilhjärnankansjälv" visst lyckats och insåg att jag blev tvingad att gå i på toan och göra en torkinsats...

Lite samma kan hända om någon ställer en godisskål framför mig, fingrarna tar sig fram till skålen och trycker ner godiset i halsen på en inte ont anande mig!

Fler som har eget liv i sina fingrar?

Där är det skyldiga pekfingret!!
Kommentera gärna i bloggen :)





1 kommentar: