tisdag 22 oktober 2013

Gör om och gör rätt!!

Uppvärmd på flera sätt nu efter ett hett bad och ett avsnitt av The walking dead, idag var det lite läskigt tyckte jag och var glad att jag hade mattallriken i knät och bitvis kunde låtsas titta på maten istället för på tvn....

Har varit nere i ridhuset och tränat Qråkan för Maggan ikväll, på väg ner upptäcker jag halvvägs att jag inte har bytt till ridstövlar utan klafsar runt i mina rutiga gummisar...
Blev att vända om och göra om och göra rätt!

Träningen gick jättebra och Maggan såg skillnad i stadighet i formen och orken var tydligt bättre, så roligt när tränaren ser att man övat på hemläxan.
Det är en så kul häst att rida på, han vill verkligen göra rätt och nu när han varit så duktig med övergångarna behöver jag bara "nypa åt" lite med sätet för att han ska reagera. Ibland reagerar han för mycket och då får man vara snabb och mjukt be honom fortsätta framåt. Det vore ju hemskt om man korrigerar honom när han är så lyhörd, lydig och verkligen VILL göra rätt.
Matte får vara snabbare än honom helt enkelt :)

Var även nöjd med honom på hemvägen då det var första gången jag går med honom i mörkret med pannlampa, såklart är han "vaken" och piggelin men går snällt bredvid matte.

Så glad var Qråkis idag också!!


Kommentera gärna i bloggen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar