torsdag 14 februari 2013

Att ha något osagt....

Alla hjärtansdags hälsning till alla som läser!
Såklart är det inte bara idag man ska visa att man bryr sig om sina medmänniskor, själv är jag dålig på att tala om vad personer i min närhet betyder för mig och jag försöker bättra mig så de ska veta...
Redan som liten fick man jaga mig för en kram och jag var inte den som någon gillade för att jag sa rätt eller snälla saker bara för att... tvärtom ibland, för jag har aldrig haft några problem att tala om var jag står i frågor eller vad jag tycker om något.
Jag fick en stor tankeställare när min far dog, visste han hur mycket jag älskade honom, hur mycket jag uppskattade honom för den han var och allt han gjorde för mig, min man och framförallt mina barn? Jag sa ju aldrig det...
Nu hade jag och min pappa ett väldigt speciellt förhållande och var extremt lika så vi förstod nog varandra bra, han var den enda jag pratade om riktigt jobbiga saker med och han var den bästa lyssnaren för mig. Dömde aldrig, kom med råd och sa emot om han inte höll med. Jag tror att vi var ganska lika där :)

Om jag missade säga det förut, Jag älskar dig pappa, saknar ihjäl mig!!

Nästa tankeställare fick jag när dotterns hopptränare plötsligt avlider endast 39 år gammal, tänkte att det vore väl faan om jag inte ska kunna tala om för folk att jag gillar dem innan det är försent...man vet ju aldrig! Minns att jag ringde runt till några vänner och talade om att jag uppskattade dem och några fick veta det face to face.
Jag har alltid hoppats att folk ska förstå att jag gillar dem genom att ställa upp, hjälpa till, lyssna, vara förstående men jag tror inte att rätt budskap går fram.
Så på detta sätt vill jag säga att jag gillar just dig, ok?

1 kommentar:

  1. Jag tror att våra allra närmaste vet vad de betyder för oss. :) För de som inte står mig jätte nära men som jag tycker väldigt mycket om försöker jag visa det. Om någon är sjuk, fixar jag en sjukkasse med smått och gått, sånt som gör en glad. Eller om det är en speciell dag så överraskar jag. Jag tror att dom förstår att jag uppskattar dem. När jag var 21 år så förlorade jag min första stora kärlek & bästa vän i en bilolycka, det gav mig tidigt ett perspektiv på hur skört livet är. Det är bättre att säga vad man tycker om någon en gång för mycket och jag har inga problem att säga det till min närmaste men de som inte är de närmaste är som sagt svårare... men som sagt jag försöker visa det iaf. :)

    SvaraRadera