torsdag 28 februari 2013

Inte ridbart skick, solresan ligger pyrt till :(

Veterinärbesöket gick ungefär som väntat, detta är inte en häst som ska ridas som den ser ut för dagen!

 Och denna "dagsform" har hon haft enligt tidigare journaler (jag fått i efterhand) sen åtminstone November -11.
Det är jobbigt att bara stå i stallgången.......


Jag gjorde alltså helt rätt när jag beslutade efter knappt en månad att jag inte skulle arbeta henne mer, och då pratar vi tömkörning tre dagar i veckan ca 20 min rakt ut i skogen samt exakt 5 ridturer på hela den tiden.

Har också fått fakturan från advokaten för arbetet hittills vilken fick mig att börja misströsta min solresa, jag behöver iofs "bara" betala min självrisk samt 20% utöver men bara det landade på dryga 40 tusen.

Pengar är "bara" pengar men jag blir faktiskt riktigt sur när någon annan sätter mig i en situation som denna, tänker inte gå in i detaljer om målet här och nu men dokumentation finns för att se att det rör sig om ett bedrägeri, ett genomtänkt och planerat sådant!

Drar ett djupt andetag och går ut i stallet för lite gos med Qråkan samt motionering av densamme!


2 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt. :( Håller tummarna att det inte drar ut mer på tiden för er!

    SvaraRadera
  2. Mmm, vet vad du går igenom.. har ju varit där själv. inte kul alls med advokat-räkningar, de är ju hiskeligt dyra. Min tog 10 0000 kr för att åka från sthlm till Mariestad för rättegången.
    Då var det bara resan :(
    Sen blev det bara förlikning i alla fall. Hästskojjaren lever livets goda dagar och fortsätter att lura hästköpare att köpa trasiga hästar via bulvaner och annat skojjeri.. Min försäkring tog liksom slut, och jag hade inte råd att fortsätta.. då jag skulle fått betala allt själv. Hoppas du får ett bättre resultat och att lagen ska ta den jäkeln i nackskinnet och att han får betala dyra pengar i skadestånd för sveda o värk också till dig. Håller tummar o tår att allt går som det ska.

    SvaraRadera