torsdag 7 februari 2013

Genomsvettig och jättelycklig!

Står i min helt genomsvettiga röda stora skoteroverall efter avslutad mockning och packning av höpåsar.
Jag har precis gett hästarna lunchen och passar på att sluta ögonen och riktar upp ansiktet mot Februarisolen.
Drar ett djupt andetag och lyssnar på tystnaden, hästarnas mumsande och på några småfåglar som kvittrar glatt, i bakgrunden hör jag hur det droppar taktmässigt från stalltaket.
Detta är verkligen livet, det är den miljö jag trivs i och jag älskar verkligen min fina gård.

Väl inkommen har jag en klump av härlig lycka i magen jag vet att våren kommer att komma även i år, som alla år. Men kanske inte riktigt ännu.
Då är det som om någon drar av stiftet från en gramofonskiva Riiiiiitch!
En fet jäkla spyfluga flyger runt mig, långsamt men högljutt surrande. Nu menar jag inte att jag stördes av att flugan kunnat dras till mig pga att jag stank häst och svett. Utan att min idylliska känsla av vår och sommar inte inkluderar surrandet av flugor och annat otyg som flyger runt.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar