onsdag 20 februari 2013

Nej, fan, fan!

Jag glömde ta kort!
Har just gjort en blixtutryckning och hjälpt sonen som "råkat" köra i diket. Såklart skulle jag ju ha tagit en bild på epan när den stod så tjusigt med rompen hängande utanför vägen...

När jag öppnar dörren för att kliva ur säger sonen -mamma det är skiiit halt, äh, tänkte och satte ner foten på vägen och vips gjorde jag någon slags split med ena benet kvar i bilen. OK det var halt.
Sonen och hans kompisar trodde inte att jag skulle kunna dra upp bilen för det var så halt, men jag litar på min bil såpass mycket så jag sa bestämt att -det går!
Sagt och gjort, i med lågväxeln och vips var epan uppe på vägen igen, helt snöig och på spåren att döma hade den snurrat något varv i snövallen innan den stannade, jag tittade mig omkring och konstaterade att det var mitt på en raksträcka och påpekade det med den arga blicken.
Jag frågade vad som hänt och sonen frågade om jag ville veta, jag tittade på sladdspåren , suckade och sa nej det behövs inte... kör försiktigt nu!!!
Det var straff nog att hamna i diket, behöva ringa mamma och den mamma som kom hade stora hästoverallen på och en mössa med tofsar som var uppknutna på huvudet och polarna bevittnade både bil i diket och mamman klädd så ;-)
Tänk att det ska vara så himla kul att sladda på vintern? Har aldrig begripit mig på detta....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar