tisdag 26 februari 2013

Po po pokerfejs...

Att ha en dag när man är helsänkt får inte betyda att man slänger sig på rygg och släpper allt, förut har jag inte ens meddelat mig utan helt enkelt dragit upp smilbanden om jag träffat folk.

Men jag är less på att köra pokerfejs, på detta sätt har jag ju också valt att dela med mig av min vardag och det onda kommer då fram med det goda så att säga och att säga att man inte mår bra ibland kanske inte är så gnälligt vilket jag alltid varit rädd för att folk ska tycka...
Men detta är ju jag oavsett om någon tycker si eller så och om folk tycker saker och pratar käkarna ur led bakom min rygg struntar jag numer högaktningsfullt i.

Planer fanns för dagen och boxar fanns att mocka, tog det dock lite lugnare än vanligt i stallet och passade på att stå stunder i solskenet och bara titta på hästarna i hagen som busade och va allmänt gulliga.
Luxor och Saxon busar....


Efter det blev det ett varv i duschen för att sen åka till byn och frisören, håret vill ibland få sitt och att jag har en ovanligt trevlig frisör och vi även hade bokat lunch gjorde ju att även jag fick mitt!
Vi slog till och åkte till södertuna slott för att få förtära en underbar skaldjurssallad, mums. Min likasinnade granne jobbade hemifrån idag och hängde även hon med på en slottslunch.
Goa Lena ställde upp och lunchade hästarna så jag kunde få smita iväg, hon hade också fixat några höpåsar som jag inte ides med innan jag åkte, gulle!

Sen fick jag lov att slänga mig på soffan för att ta en micronap innan jag tog en liten ridtur på Qråkis och efter det gick en promenad med Gaby, blev ett skapligt tempo och massa prat så vi blev rejält motionerade :)

Qråkis var otroligt pigg och vaken, kan lova att jag inte funderar ens ett ögonblick på att ge honom havre för extra power... Måste i morgon erbjuda honom lite mer att jobba med från marken så han inte spricker fullständigt i bus på torsdag då jag tänkt sitta upp nästa gång.


1 kommentar: