lördag 23 februari 2013

Ett litet snedsteg och han ger mig onda ögat?

Ååå va skönt att kunna få sova ut, ligga kvar i sängen och bara mysa i värmen.


Så hade det ju kunnat vara men jag slog upp ögonen prick 07.00 med en känsla av att jag glömt något, försökte somna om en stund men efter tjugo minuter gick jag upp för då hade jag börjat bli hungrig.
Skönt såklart ändå att slippa gå ut för att släppa ut hästar, bara hasa runt inne och fixa frukost och starta datorn.
Gårdagen resulterade i ett stort snedsteg från min sida, under eftermiddagen byggde jag upp ett godissug som inte var att leka med. Som en hungrig vithaj letade jag genom alla skåp efter något sött.
Såklart helt tomt....
Då hittade jag en konservburk med vit sparris som fick bli ett substitut för mitt sug. Slurp så var burken tom men jag var fortfarande lika godissugen.
Tur att den underbara mannen just då dök upp med en stor chokladkaka som jag snabbt glufsade i mig mer än halva av... Mintkrokant, yummi!


Tyvärr hade det inte funnits rökta räkor vilket vi planerat att äta så det blev tacos istället men det gick lika bra att skölja ner med mitt bubbel i glas på hög fot.
Sen hade vi en lång myskväll i soffan, jag fick en härlig fotmassage och vi pratade om allt mellan himmel och jord, alla åren som gått, mycket som hänt och mycket vi gjort.
Jag blev påmind över en hel del skoj saker eftersom jag under denna och denna del 2 period hade en hel del tid som är blurrig för mig. tyvärr..

Han påminde mig också om att jag körde in i en stolpe med hans bil på vår första dejt (kan skriva om det senare) men jag tyckte nog att det mer var stolpen som... ja, ni vet!
Under kvällen gjorde även den där chokladkakan sig påmind, min mage har ju nästan bara fått sunda saker ett tag så det blev lite protester, eller... jag tyckte inte att det var så farligt men den underbara mannen gav mig onda ögat när det smög ut lite lukt under filten när han masserade fötterna på mig i godan ro...

Överdrift såklart då det nästan luktade hallonbåtar!!!



1 kommentar:

  1. Mysigt när man bara kan sitta o prata om allt möjligt!

    SvaraRadera