onsdag 20 februari 2013

Puttrar, plutar och knådar.

Onsdag morgon och kaffepannan puttrar i köket. Det är dock inte till mig då jag slutade dricka kaffe i maj förra året, men det vankas hovslagarbesök här på morgonen.

Ökade upp situpsen med 10 i morse och tänkte -passa i bikini, bikini, bikini.........
Däremot är jag lite bekymrad över mina promenader, ja promenaderna i sig är inga problem det är mina ben som är problemet. Jag får ganska ont runt höfterna när jag går på framsidan typ, kan det vara höftböjaren?
Och senaste veckan har det gjort rejält ont på mornarna och när jag går upp efter att ha suttit still en stund, försökte stretcha lite efter prommisen igår men det blev ingen skillnad alls, kanske jag gör fel eller stretchar fel grej helt enkelt.
Jag har ju sagt hela tiden att det inte är nyttigt med motion, *plutar med läppen och ser trumpen ut*.

I dag kommer bästa hästmassören Lollo Persson ut till Qråkan, vill checka av honom nu innan jag ska köra igång, tycker att det är bättre att "mota olle i grind" än att lappa och laga om det är möjligt. Dessutom gillar hästarna sååå mycket när Lollo kommer och knådar på dem ;-)

Ska också försöka komma i håg att ringa min frissa, det är dags att toppa till kalufsen så man blir presentabel och schtilig :)
Här har jag lagt in mig i en bild, denna frilla är inte önskvärd!!



1 kommentar:

  1. Höftböjaren låter det som ja - stretcha den genom att sitt på en stol el dyl, ta upp höger knä mot vänster bröst tills det stramar på baksidan av rumpan och håll ca 10-15 sek. Gör lika på andra benet och upprepa ca 5-10 ggr på varje ben. Du kan också stretcha framsidan låret. Jag har haft bedrövliga problem med mina höftböjare, speciellt nu när det varit så himla mycket snö som jag pulsat i en hel del. Lycka till !! :)

    SvaraRadera